JORNADA SOBRE L’ASI AL CONTEXT ECLESIÀSTIC

24/05/2023

Aquest dimecres 24 de maig s’ha realitzat a Fundació Sa Nostra, amb el suport de Fundació La Caixa” a través de Caixa Bank, la jornada “Els abusos sexuals a la infància i l’adolescència en el context eclesiàstic”.

Gràcies a la intervenció de les psicòlogues de RANA, la ponència de Noemí Pereda, professora de victimologia a la Universitat de Barcelona i els testimonis de n’Enrique Pérez i n‘Inma García, s’ha conceptualitzat aquesta problemàtica, s’ha exposat el treball que s’està realitzant i s’ha pogut entendre en primera persona com pot afectar la vivència de l’abús sexual.

D’aquesta jornada hem pogut entendre missatges com:

• L’abús sexual infantil i adolescent succeeix a qualsevol context on hi ha menors d’edat. És necessari establir una cultura on visibilitzar la problemàtica i la prevenció com aspectes prioritaris a tots els nivells.
  • Al context eclesiàstic s’han perpetuat situacions abusives perjudicials i victimitzats cap a infants i joves. Donar veu a les víctimes es imprescindible per respectar el seu procés de reparació.
  • Actualment, s’estan donant passes per atendre aquesta realitat i avançar cap a una justícia social tot i que, encara queda molt per fer-
  • Són necessaris molts de canvis per protegir a la infància i l’adolescència, promocionar els seus drets i que, les persones adultes, sempre mirin pel seu benestar.

Com sempre, continuam treballant per la infància i l’adolescència de Balears. Gràcies a Caixa Bank i Fundació Sa Nostra, per donar suport a la nostra labor i oferir aquest espai amb la societat on compartir amb la societat moments de reflexió i debat.